Kampaň “Nekrm koš” ukazuje, jak neplýtvat jídlem

Kampaň “Nekrm koš” ukazuje, jak neplýtvat jídlem
ilustrační foto Kaufland

Plýtvání potravinami patří mezi velké společenské problémy. Dlouhodobě se mu aktivně věnuje společnost Kaufland, která nově spustila i edukační kampaň s názvem “Nekrm koš”. „Dle údajů neziskové organizace Zachraň jídlo jsou domácnosti odpovědné až za 53 % potravinového odpadu. I proto jsme se rozhodli naše zákazníky aktivně edukovat a předejít tak vzniku potravinového odpadu,“ vysvětluje hlavní záměr iniciativy tisková mluvčí Kauflandu Renata Maierl.

Kampaň „Nekrm koš“ připravil Kaufland ve spolupráci s neziskovou organizací Zachraň jídlo. V následujících týdnech na konkrétních příkladech ukáže, jak hospodárně nakupovat a optimálně skladovat potraviny, jak správně naplnit lednici a mrazák či jak využívat zbytky. Řetězec také upozorní veřejnost na správné pochopení informací na obalech produktů. Jen kvůli mylnému rozlišení data minimální trvanlivosti od data spotřeby totiž v Evropské unii ročně v odpadkovém koši končí téměř 9 tun jídla.

Zanedbatelný není ani ekonomický aspekt. Dle statistik české domácnosti ročně podle odhadů „proplýtvají“ asi 20 000 Kč a v celé Evropské unii pak každý rok vyhodíme potraviny v hodnotě 149 miliard eur.

V předcházení vzniku potravinového odpadu jde Kaufland příkladem. Díky automatickému systému autodispo naskladňuje produkty s ohledem na očekávanou poptávku. Zboží jako nebalené pečivo, maso, ryby, drůbež, uzeniny, sýry nebo lahůdky s ohledem na datum minimální trvanlivosti průběžně zlevňuje a ceny pravidelně posuzuje. Obchodní řetězec dlouhodobě spolupracuje také s Českou federací potravinových bank, které ročně daruje přibližně 250 tun potravin. V neposlední řadě pak potraviny nevhodné k prodeji za symbolickou částku prodává zoologickým zahradám a mysliveckým sdružením.

Více ke kampani najdete na www.kaufland.cz/…kos (red)

Poslat nový komentář