Prostějovská mašinka odjela před třemi roky. Na její opravě se stále pracuje

Prostějovská mašinka odjela před třemi roky. Na její opravě se stále pracuje
Foto ber, Muzeum ČD
Další fotky: 
Prostějovská mašinka odjela před třemi roky. Na její opravě se stále pracuje

Za pouhý měsíc to jjiž budou tři roky, co se od hlavního prostějovského nádraží odstěhovala malá parní lokomotiva 310.127. Mašinka, která je jediným zachovaným strojem své řady, putovala do Muzea ČD v Lužné u Rakovníka. PvNovinky se informovaly o jejím současném stavu přímo u zdroje. 

„Opravu provádí ve svém volném čase mistr pro opravy vozidel našeho oddělení oprav Michal Šorel. Tou hlavní náplní prací v současnosti stále zůstává odstraňování starého nátěru. Byla opravena podlaha v budce lokomotivní čety, její poškozené a chybějící části jsou již nahrazeny. V průběhu minulých víkendů se pan Šorel soustředil na odstranění nátěrů na pojezdu z levé strany lokomotivy. Protože jsou zde povrchy a jednotlivé části velmi členité, probíhá odstranění nátěru pomocí jehlové oklepávačky poměrně pomalu, neboť je nutno opracovat každý centimetr čtverečný povrchu. Parojem a písečník na vrchní části kotle jsou již zkompletovány, natřené jsou dveře do dýmnice a přední nárazníky. Na zadním čele lokomotivy jsou na nátěr základní barvou připraveny čelník, nárazníky a tažný hák,“ popsal současné stav lokomotivy ředitel muzea František Kaplan.  Stroj, vyrobený v roce 1889, byl charakteristický pro vedlejší tratě na Moravě a ve Slezsku. Po ukončení provozu na veřejné síti sloužila mašinka ještě v cukrovaru v Bedihošti. Stroj absolvoval svou poslední jízdu v roce 1968. Poté lokomotivu určenou k sešrotování zrenovovali v sedmdesátých letech nadšení železničáři. Před prostějovským hlavním nádražím stála od roku 1980. (ber)

Poslat nový komentář