Suchej únor

Začíná Suchej únor. Přidejte se

Ilustrační foto pixabay.com

Alkoholismus je jedna z nejrozšířenějších závislostí, která ročně zabíjí tisíce lidí. Na tento problém poukazuje organizace Suchej únor, která šíří osvětovou kampaň a vybízí k abstinenci po celý únor.

Česká republika se řadí mezi 5 zemí světa s největší spotřebou alkoholu na osobu. Podle zprávy Národního monitorovací střediska pro drogy a závislosti je roční spotřeba 10 litrů čistého alkoholu na osobu. S nadměrnou konzumací alkoholu má v Česku problém 12 % populace a 10 % lidí pije každý den. Závislost na alkoholu prokazatelně způsobuje řadu onemocnění a ročně zabije okolo 7 tisíc lidí. Hlavním důvodem v Česku je tolerance alkoholu – většinová společnost totiž vnímá pravidelné požívání alkoholických nápojů za normální a přijatelnou věc. 

Nepít je umění! Heslo letošního suchého února

ilustrační foto

Nepít je umění! S tímto heslem startuje 11. ročník kampaně Suchej únor, kterou zná a má v oblibě již 84 % Čechů. Téměř polovina účastníků díky kampani zmírní rizikovou konzumaci alkoholu (ale stále častěji i dalších libůstek) a každý ze Sušičů se stává i důležitou inspirací pro více jak 1 000 000 lidí, kteří jsou u nás na hraně rizikové konzumace.

Zkusit měsíc bez alkoholu vypadá na první dobrou jednoduše. Jenže ve skutečnosti je za tím odvaha zkusit něco nového, schopnost podívat se upřímně sám na sebe, síla vykročit ze zajetých kolejí a jít svou vlastní cestou. To všechno se dá říct také o umění: z dálky možná žádná velká práce, ale ve chvíli, kdy člověk sám čelí prázdnému plátnu, světlu na jevišti nebo bílé stránce, chápe hodnotu díla úplně jinak. V Sucháči si myslíme, že svoje umění – a sebe v něm – může objevit každý.

V Česku opět zavládne “Suchej únor”. Zapojíme se?!

ilustrační suchejunor

V únoru proběhne desátý ročník tradiční akce, která pomáhá zapojeným účastníkům prověřit jejich vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Ročník 2022 přináší jako obvykle řadu novinek. Jednou z nich je průvodce světem alkoholu pro „nezávislé české firmy” nebo data o pozitivním dopadu na 53 % účastníků kampaně. Loňského ročníku se podle průzkumů zúčastnilo 700 tisíc lidí. Kampaň pořádá nezisková organizace Suchej únor. 

Pravidla jsou jednoduchá. Celý únor ani kapku alkoholu. Účastníci „Sucháče” se mohou tradičně registrovat k výzvě na stránkách www.suchejunor.cz. „Registrované účastníky provedeme měsícem na suchu od začátku do konce. Máme pro ně připravené informačně i zábavou nabité newslettery a rovněž unikátní knihu, kterou jsme vydali. Registrací lidé podpoří nejen kampaň, ale především naši další činnost na poli osvěty, vzdělávání a prevence rizikového chování. A to nejenom ve vztahu k alkoholu, ale i k dalším návykovým látkám a závislostem,” vysvětluje za organizátory Petr Freimann.

Přichází Suchej únor. Zapojte se!

ilustrační foto

Začíná již devátý ročník tradiční kampaně, která pomáhá široké – československé veřejnosti, prověřit její vztah k alkoholu a změnit zaběhlé návyky. Loňského ročníku se podle průzkumů zúčastnilo až 9 % dospělé populace.

Suchej únor je zdravotně-osvětová kampaň, v rámci které mohou lidé otestovat svůj vztah k alkoholu a inspirovat ostatní. Pozitivní výzvou každoročně reaguje na nelichotivé statistiky, podle kterých se přes 1 000 000 Čechů pohybuje za hranou rizikového pití. Kampaň bude letos na sociálních sítích spojovat hashtag #insuchoveritas, a to nejen v Česku, ale i u našich sousedů pod názvem Suchý február. Registrovaní účastníci se tentokrát mohou těšit na knihu, která ve 28 kapitolách představuje alkohol s lehkostí i vážností – ve všech jeho společenských rolích.