životní minimum

Vláda schválila navýšení životního a existenčního minima. O deset procent

ilustrační foto vladacr

Vláda České republiky rozhodla o zvýšení životního a existenčního minima o deset procent od 1. dubna. Chce tak pomoci domácnostem s rostoucími cenami.  Částky hrají roli při posuzování nároku na pomoc od státu i při stanovení výše některých dávek.

Životní minimum se upravovalo naposledy v dubnu 2020. Pro samotného dospělého činí nyní 3860 korun. V rodině je částka pro dospělé i děti nižší. U první dospělé osoby v domácnosti dosahuje 3550 korun, u druhé 3200 korun. U dětí do šesti let je to 1970 korun, od šesti do 15 let 2420 korun a od 15 do 26 let pak 2770 korun. Existenční minimum je 2490 korun.

Od 1. dubna se mění životní a existenční minimum

ilustrační foto soupis

Od měsíce dubna se zvyšuje životní a existenční minimum o zhruba 13 procent. K navýšení dochází poprvé od roku 2012. Životní minimum pro jednotlivce vzrostlo o 450 korun na 3 860 korun. Existenční minimum se zvýšilo o 290 korun na 2 490 korun.

Na rozdíl od existenčního minima, které nelze použít například u dítěte, životní minimum dostává každý člen domácnosti. Částka se liší podle toho, zda se jedná o nezaopatřené dítě, anebo kolik dospělých žije v jedné domácnosti. Konkrétní částky naleznete v tabulce níže. (Zdroj MPSV)