Vláda schválila navýšení životního a existenčního minima. O deset procent

Vláda schválila navýšení životního a existenčního minima. O deset procent
ilustrační foto vladacr

Vláda České republiky rozhodla o zvýšení životního a existenčního minima o deset procent od 1. dubna. Chce tak pomoci domácnostem s rostoucími cenami.  Částky hrají roli při posuzování nároku na pomoc od státu i při stanovení výše některých dávek.

Životní minimum se upravovalo naposledy v dubnu 2020. Pro samotného dospělého činí nyní 3860 korun. V rodině je částka pro dospělé i děti nižší. U první dospělé osoby v domácnosti dosahuje 3550 korun, u druhé 3200 korun. U dětí do šesti let je to 1970 korun, od šesti do 15 let 2420 korun a od 15 do 26 let pak 2770 korun. Existenční minimum je 2490 korun.

Po zvýšení minima dosáhne víc rodin na přídavky na děti či na porodné. Zvýší se i příspěvky pro pěstouny z řad příbuzných. Minimum hraje roli pro přiznání zvýšení příspěvku na péči či pro stanovení výše dávek mimořádné okamžité pomoci. Vyšší bude také částka nezabavitelného minima u dlužníků. Od minima se případně odvozují i alimenty. (ber)

Poslat nový komentář