Vrtulník záchranářů musel nouzově přistát. Porouchal se nad Prostějovem

Vrtulník záchranářů musel nouzově přistát. Porouchal se nad Prostějovem
ilustrační foto ZZS OK

Helikoptéra olomoucké záchranky přepravující pacienta musela kvůli technickému problému nouzově přistát. Závada motoru se na vrtulníku objevila kolem desáté dopoledne nad Prostějovem. Vrtulník přepravoval pacienta na popáleninové centrum brněnské nemocnice.

„Stroj byl v tu chvíli někde nad Prostějovem. Posádka se proto vrátila a nouzově přistála na olomouckém letišti, musela totiž provést přistání tak jako klasické letadlo. Problém nyní řeší provozovatel, pacienta převzala sanitka,“ uvedl mluvčí krajské záchranné služby Zdeněk Hošák.

Alfa Helicopter, která záchranku provozovala, k 31.12.2016 ukončila provoz a na její místo 1. ledna nastoupily červenobílé stroje slovenské firmy Air Transport Europe (ATE), která vyhrála výběrové řízení ministerstva zdravotnictví. Jeho hlavním kritériem byla cena.

Za záchranou lidských životů vysílá ATE vrtulníky Agusta 109K2, vyrobené v roce 1991. (ber)

 

Komentáře

Dobrý den,

jen bych chtěla informovat, že předchozí firma tu létala s vrtulníkem Bell 427, rok výroby 1997 a nikomu to nevadilo. Ano, pořídili poté EC 135, ale Bell 427 byl stále používán To že jim spadli dva vrtulníky taky nikomu nevadilo. Ano, nebylo u toho úmrtí, ale zase musíme brát v potaz, že na Slovensku je poněkud horší terén, kdy spadli mezi stromy a na prudkém svahu ve špatně přístupném terénu. Navíc jeden z vrtulníků, který spadl a byl to zrovna nově koupený, moderní vrtulník Bell 429, který byl certifikovaný v roce 2009, spadl právě kvůli technické závadě. Takže novost vrtulníku ne vždy zaručí, že s ním nebude problém. A také bych se ráda zeptala, proč nikdo neuvede, co je to certifikace A a proč ji vrtulník nesplňuje. A proč létá, když nemá certifikaci? Tak abych to vysvětlila. Certifikace A je požadována pro záchranné vrtulníky a popisuje, jaké minimální parametry má vrtulník. Agusta tuto certifikaci nemá, protože se na ni ještě necertifikovalo. A protože technické parametry a zachování letové způsobilosti pro danou třídu Agusta A109 splňuje, byla jí udělená výjimka. To je celé. Takže je tento vrtulník z hlediska certifikace stejně způsobilý, jako EC135 nebo Bell 429 a 427.

Nejsou to náhofou ti, jak jim spadly na Slovensku dva vrtulníky za rok?

No jo... Když o letecké dopravě rozhodují byrokrati s bílými límečky.

To je zlý sen!
Závada motoru.. Agusta z roku 1991..
Díky Bohu se nikomu nic nestalo!!!
Jediné kritérium, a to nízká cena je výsměch.. Laciné dvakrát placené!

Neřídil to někdo ze slovenského pořadu Aj múdry schybí?

To je zlý sen!
Závada na motoru.. Agusta z roku 1991..
Velké štěstí, že se podařilo posádce s pacientem nouzově přistát!!!
Tady máte to slavné kriterium - "nízká cena", které rozhodlo o ukončení Alfy Helicopter!
Ne nadarmo se říká: "Laciné, dvakrát placené!"
Bože... to není o krok zpátky, ale alespoň o 5...

Poslat nový komentář