Škoda Auto slaví 30 let od spojení s koncernem Volkswagen. První stvořily Felicii

Škoda Auto slaví 30 let od spojení s koncernem Volkswagen. První stvořily Felicii
ilustrační foto auto.cz

V sobotu oslavila mladoboleslavská automobilka Škoda auto 30 let od spojení s německým koncernem Volkswagen. Někdejší předlužená a stagnující firma se 16. dubna 1991 stala čtvrtou značkou koncernu. Kterou škodovkou jste jezdili, či jezdíte vy?

Ekonomicky silného partnera, který zachová tradiční značku Škoda, považovanou za české národní stříbro, začala vláda hledat v roce 1990. Původně se o škodovku zajímalo 24 investorů, nakonec se vláda rozhodovala mezi šesti nejvážnějšími a do finále postoupily dva. Než se rozhodlo o posledních dvou – Renault a Volkswagen, tak jich bylo zhruba šest. Mezi nimi General Motors, Citroen, BMW a dokonce Mercedes Benz.  O tom, že se partnerem mladoboleslavské automobilky stane VW, rozhodla česká vláda 9. prosince 1990.

 V roce 1994 začala Škodovka vyrábět Felicie, první nový model po spojení s VW.  Ten představila v Praze 26. října 1994. Škoda Felicia se nejdříve vyráběla v provedení hatchback, kombi bylo představeno až v červnu 1995. Už v roce 1998 dostala facelift, který se zaměřil zejména na tvary přední části převzaté ze Škody Octavia – byla to „Felicia s novou tváří“. Výroba byla ukončena v druhé polovině června 2001, přičemž celkem vzniklo 1.420.441 exemplářů v nejrůznějších provedeních. Vedle hatchbacku a kombi (včetně N1) se vůz vyráběl i ve variantách pick-up, Vanplus a FUN.

O dva roky později pustila do světa Octavii, která už využila strategii sdílených společných modulů koncernu. A značka Škoda začala dobývat světové trhy.

V České republice je škodovka nejpočetnější značkou automobilů, máme jich přes 2 miliony. Na cestách dodnes potkáváme Škody 100, 105, 120, Favority, na nejrůznějších veteránských akcích pak modely 1000 MB, Spartaky, Stejšny, staré Octavie, Felicie….

Kterou škodovkou jste jezdili, či jezdíte vy? (ber)

Poslat nový komentář