škoda

OBRAZEM: Krása starých aut

Foto ber

Máte rádi stará auta? Já tedy ano, obzvlášť ta, se kterými si jejich majitelé „vyhrají". Důkazem je tato Škoda Felicia. Tipovali byste, že je jí šedesát let? Navíc se podle SPZ jedná o jedno z prvních vozidel v Prostějově.

Škoda Felicia se vyráběla v letech 1959 až 1964. Bylo jich vyrobeno jenom 14852 kusů, většina z nich ale putovala za hranice. (ber)

 

 

Chlapík z Plumlovska chtěl žlutou krásku. Nemá peníze ani ji

Ilustrační foto skoda-storyboard.com

Poškozený koncem února našel na internetových stránkách nabízející k prodeji veterány inzerát, na který zareagoval. Předmětem prodeje bylo historické vozidlo Š Felicia žluté barvy za částku 150 000 Kč. Inzerent požadoval po poškozeném zaslat zálohu ve výši 30 000 Kč. Na jeho podmínku kývl a peníze odeslal na předem daný účet.

Hned následující den se mu prodejce ozval znovu a chtěl další zálohu, tentokrát 50 000 Kč. I tentokrát neznámému podvodníkovi taktika vyšla a koupěchtivý muž peníze odeslal na stejný účet. Na dodání vozidla ale poškozený čekal marně a stejně tak se nedočkal ani vrácení peněz a veškerá snaha o zkontaktování se s prodejcem byla marná. „Na základě oznámení poškozeného začali policisté z plumlovského oddělení případ prověřovat pro trestný čin podvod," doplnila policejní mluvčí Miluše Zajícová. (red)

ŘSD radí, jak nahradit škodu způsobenou závadou na vozovce

ilustrační foto pixabay.com

Ředitelství silnic a dálnic ČR od zimy do jara eviduje zvýšené množství výtluků a podobných vad svěřených komunikací. Každoroční nerovnosti způsobují okolní vlivy doprovázené škodlivými změnami teplot. Noční mrazy či sněžení přes den střídané sluncem a teplotními šoky přispívají k rozpadu povrchů vozovek, které operativně opravuje smluvená údržba.

Pracovníci ŘSD ČR i externí údržby téměř denně projíždí dálnice a silnice I. třídy a v rámci kontrolní činnosti dochází k pečlivé evidenci nerovností. Některé vady jsou na místě opraveny, větší plochy poruch čeká rozsáhlejší rekonstrukce. Navzdory neustálé přítomnosti pracovníků v terénu dochází k menším nehodám ve formě proražených pneumatik, zkřivených disků kol apod. Majitel vozidla může požádat Ředitelství silnic a dálnic ČR o náhradu škody způsobené nerovností, výmolem, výtlukem a jinou závadou na vozovce.

Hanácký Škoda sraz už v sobotu. Je zatím poslední

ilustrační foto ber

Po páté se do kempu Žralok v Plumlově sjedou v sobotu 25. června vozy s okřídleným šípem ve znaku. Milovníci škodovek se mohou těšit na celodenní zábavu a opravdové skvosty. A také si užít setkání, které je této chvíli poslední, jak oznámil za pořadatele Roman Hájek.

„Chceme tento ročník udělat na úrovni, protože to je na nějakou dobu sraz poslední. Já osobně mám mnoho zájmů, poměrně náročnou práci, a hlavně čerstvě narozeného syna, takže musím řadu věcí vypustit. Budu se teď věnovat hlavně rodině a uvidíme, snad se ke srazům zas vrátím. Přece jen, zajištění všeho potřebného, to je půl roku každodenní práce. V této chvíli musím upřednostnit jiné priority,“ sdělil PNovinkám Roman.

Pamatuje? Škoda Octavia

Foto Škoda Auto

Typové označení OCTAVIA se v nabídce automobilky ŠKODA poprvé objevilo před 63 lety, v lednu 1959. Latinský výraz ‚octavia‘ znamená osmá, tehdy se jednalo o osmý model značky vzniklý po druhé světové válce.

První dvoudveřové automobily ŠKODA OCTAVIA začaly z výrobní linky hlavního závodu v Mladé Boleslavi sjíždět v lednu 1959. Pod kapotou byl spolehlivý řadový čtyřdobý čtyřválec 1,1 l / 29,4 kW, který přes čtyřstupňovou převodovku poháněl zadní kola. Největší rychlost činila 110 km/h, spotřeba pak 7,7 l benzinu na 100 km.

O vozy modelové řady OCTAVIA byl ve světě velký zájem, na rozdíl od států s tržním hospodářstvím však českoslovenští zákazníci potřebovali ke koupi zvláštní poukaz.

Tak kdopak jste ji měli doma? (ber)

Škoda Auto slaví 30 let od spojení s koncernem Volkswagen. První stvořily Felicii

ilustrační foto auto.cz

V sobotu oslavila mladoboleslavská automobilka Škoda auto 30 let od spojení s německým koncernem Volkswagen. Někdejší předlužená a stagnující firma se 16. dubna 1991 stala čtvrtou značkou koncernu. Kterou škodovkou jste jezdili, či jezdíte vy?

Ekonomicky silného partnera, který zachová tradiční značku Škoda, považovanou za české národní stříbro, začala vláda hledat v roce 1990. Původně se o škodovku zajímalo 24 investorů, nakonec se vláda rozhodovala mezi šesti nejvážnějšími a do finále postoupily dva. Než se rozhodlo o posledních dvou – Renault a Volkswagen, tak jich bylo zhruba šest. Mezi nimi General Motors, Citroen, BMW a dokonce Mercedes Benz.  O tom, že se partnerem mladoboleslavské automobilky stane VW, rozhodla česká vláda 9. prosince 1990.

Nehody a vandalové stojí město nemalé finance

ilustrační foto ber

Dopravní nehody a vandalismus stojí při opravách městskou pokladnu každým rokem nemalé finanční částky. 

„Na úhradu nákladů souvisejících s opravou vzniklých poškození jsme vydali z městské pokladny přes 114 tisíc korun. Tyto nemalé finance byly městu následně vráceny zpět jako likvidace pojistných událostí z pojištění majetku města. Prostředky budou opětovně použity na různé opravy, “ uvedl 1. náměstek primátora Jiří Pospíšil. 

Pamatujete? Sanitka

FB

Škoda 1203, lidově „dvanáctsettrojka“, bývala jedním z nejrozšířenějších malých užitkových vozidel v Československu. Mezi její klady patřil velký užitný prostor a variabilní využití, sloužila mimo jiné jako mikrobus, pohřebák či sanitka.

Něco jsem se s ní v družstvu najezdila a že to byla fuška. Slabý a přehřívající se motor a zoufalé řazení byly jen třešničky na dortu auta, které se vyrábělo přes třicet let. Jako sanitní vůz byla „nepřekonatelná“. Když v ní vezli kamaráda po operaci páteře z Prahy do Prostějova po „staré“, pravil, že za těch šest hodin jízdy byl ve stavu, kdy uvažoval o sebevraždě. Přispěly k tomu nejen všemožné zvuky, kterými sanita provázela jakýkoli pohyb, ale hlavně absence pérování.

Ale stejně, byly to „držáci“, opravitelní doslova na koleně.  (ber)

Ohlédnutí za Hanáckým Škoda srazem

Foto ber

Minulý víkend se do kempu Žralok v Plumlově sjelo na jedno sto padesát vozů značky Škoda.

Druhý sraz se opravdu vydařil! A vy si ho můžete prohlédnut i na videu níže. (red)

OBRAZEM: Hanácké Škoda sraz 2018

Foto ber

Již po druhé se v autokempu Žralok v Plumlově koná Hanácké Škoda sraz 2018. I letos jsou k vidění škodovky nejrůznějšího stáří, typu a barev.

"Je to paráda, moc se mi líbí staré tisícovky. Jen škoda, že tu letos nebyla žádná dvoudveřovka," komentoval vozy Petr Bureš. Účastníky srazu čekala mimo jiné  orientační soutěž, soutěž ve zručnosti a také spanilá jízda do Prostějova. (ber)