Cyklisté velmi často podceňují nebezpečí

Cyklisté velmi často podceňují nebezpečí
ilustrační foto
Další fotky: 
Cyklisté velmi často podceňují nebezpečí
Cyklisté velmi často podceňují nebezpečí
Cyklisté velmi často podceňují nebezpečí

I cyklista je účastníkem silničního provozu. Je však jedním z nejzranitelnějších účastníků tohoto silničního provozu. Jenže velmi často cyklista na bezpečnost svou i jiných jednoduše řečeno kašle. To jsou závěry, které vyplývají z kontrolních akcí městské i státní policie, které v těchto měsících probíhají i v Prostějově.

Kolaři nejčastěji jezdí po silnici, i když vedle vede cyklostezka. Přejíždějí přes přechody pro chodce, u kola jim na vodítku kluše pes, konzumují při jízdě zmrzlinu. Velké nebezpečí číhá v i podobě tašek na řidítkách," popsala jen některé z nebezpečných situací strážník Jana Adámková. Na kontroly vyrazí strážníci do konce prázdnin ještě dvakrát. Už dnes uzavírají na kaskadéry v sedlech sázky. "Kdyby pršelo, na sto procent pojede pár lidí s deštníkem nad hlavou. Jak asi dají ostatním na vědomí změnu směru jízdy?" položila otázku Adámková.

Policisté se při silničních kontrolách i vyšetřování dopravních nehod stále častěji setkávají s případy podnapilých cyklistů. Od 1. ledna do 29. července 2013 došlo v Olomouckém kraji k 246 dopravním nehodám, při nichž figurovali cyklisté. Při těchto dopravní nehodách byli tři cyklisté usmrceni, 29 utrpělo těžké zranění a 179 zranění lehké. Za uvedené období řešili policisté více jak 30 dopravních nehod cyklistů, při nichž figuroval alkohol.

"Cyklisté si často neuvědomují, že zákon o provozu na pozemních komunikacích se jich týká stejně, jako ostatních řidičů. Opilý či zdrogovaný cyklista je na silnici nebezpečím i pro jiné účastníky," uvedla mluvčí policie Irena Urbánková. Cyklistovi, který usedne na kolo posilněn alkoholem, může být uložena až padesátitisícová pokuta. (ber)

 

 

 

Komentáře

Vzhledem k tomu, že patřím mezi cyklisty (ukázněné), tak můžu říct jen to, že pokud mám možnost, tak se raději zcela vyhnu silnicím, zvlášť těm frekventovaným. Jenže u stezek, které byly vybudovány v okolí kruhových objezdů, je to značně nedomyšleno, protože často musím jednoduše slézt s kola, abych byla zase chodcem a i celý kruháč obejít a napojit se na cyklostezku (cca 300 metrů dlouhou), znovu slézt a jít pěšky. Je to značně frustrující, od čeho pak jezdím na kole, když se na dané místo stejně dostanu později a jen o trochu rychleji, než kdybych šla pěšky. Přesto, jakmile vjedu na kruhový objezd, držím se víceméně stranou, abych nezpomalovala horlivé řidiče, kteří si myslí, že je to rally, tak se pak často stává, že oni přehlédnou mé značení na odbočení a pak musí přibrzdit a začnou troubit, tak kde jsme. Respektuji řidiče na silnicích, ale žádám, aby oni respektovali i cyklisty, pak bude méně nehod. A zvláště by řidiči neměli podceňovat rychlost cyklistů a myslet si, že oni v autě jsou vždy rychlejší! Takhle mě málem smetli dva, přestože jsem byla na hlavní a měla jsem přednost, prostě si mysleli, že stihnou napojit na hlavní "než jim vjedu". Díky bohu za brzdy, jelikož daný řidič, by si ani nevšiml, co se stalo a pokračoval by dál. Někdy je bezohlednost donebevolající, ale přesto zdá se téměř neviditelná... Frustrovaná cyklistka 

DVAKRAT????? Cykliste by se meli kontrolovat dennne! Velmi casto nedavaji znameni o zmene smeru jizy, ani kdyz destnik nemaji. Jezdi v protismeru. O tom, ze by meli dat prednost-se ridicum motorovych vozidel vetsinou muze jenom zdat. Jezdi na cervenou a kdyz tak tak zastavim a houknu na ne klaksonem, tak mi jeste hrozi pesti! Jezdi prostredkem silnice, nebo vedle sebe a vesele debatuji. Opet-kdyz pouziji klakson-jsem tercem nadavek a vyhruzek. Pritom je to casto v mistech-kde je plna cara a predjet dvojici cyklistu-jedoucich vedle sebe prostredkem silnice nesmim. Jezdi po chodniku zcela bez uzardeni. A to pripominam vcerejsi zpravu, kdy zemrela zena srazena cyklistou! Jejich chovani neni tedy nebezpecne pouze pro ne, ale i pro jine! Jeste stale je mnoho humbuku kolem osoby blizke-kdy byla porusena ustava! Pritom pokud nekdo jede v obci rychlosti treba 55 km/hod, nebo spatne zaparkuje (coz v PV neni problem, nebot nove parkoviste zustava porad jenom na papire)-neni to dle meho nazoru nebezpecnejsi, nez vyse popsane chovani cyklistu. A vubec nejhorsi je, kdyz potkate opileho neosvetleneho cyklistu v zime-balancujiciho na ledu. Po pripadne srazce je vetsinou-dle zakona-vinnen i ridic-nebot mel predvidat....

Poslat nový komentář