Umazlen k smrti. Focení s divokým zvířetem podporuje pytláctví a černý trh

Umazlen k smrti. Focení s divokým zvířetem podporuje pytláctví a černý trh
Foto ZOO Olomouc
Další fotky: 
Umazlen k smrti. Focení s divokým zvířetem podporuje pytláctví a černý trh

Cesty do exotických destinací s sebou mohou přinést i touhu vyfotit se s divokými zvířaty. Stačí natrefit na placenou atrakci pro pobavení cestovatelů. Turisté se tak však stávají nevědomými podporovateli ilegálního obchodu s mnohdy ohroženými druhy zvířat, která se do vlastnictví pouličních obchodníků dostávají upytlačením z volné přírody.

„Poté, co dojde k odchytu v přírodě, je zvíře drženo většinou v otřesných podmínkách,“ vysvětluje temné pozadí trhu s mazlíčky v exotických destinacích František Příbrský, ředitel Záchranného programu Kukang. Na tento nešvar nyní upozorňuje nová fotografie Záchranného programu Kukang v rámci své kampaně I Am Not Your Toy! „Když si uvědomíme, že například takový outloň může být v sezóně každý den nabízen na pláži až stovkám turistů k vyfotografování, není až taková nadsázka říci, že je umazlený k smrti. Proto jsem vytvořila tuto aranžovanou fotografii kostry outloně na ruce turistky. Nehledě na to, že tato kostra také znázorňuje úbytek outloňů ve volné přírodě,“ vysvětluje autorka snímku Lucie Čižmářová, terénní zooložka ZOO Olomouc a koordinátorka programu Kukang. Fotografie je připomínkou toho, že turisté by se na svých cestách do exotických oblastí měli tomuto škodlivému byznysu vyhýbat a v případě, že na podobné praktiky narazí, kontaktovat místní policii nebo úřady na ochranu přírody.

Češi stále častěji míří do exotických destinací, jako jsou země jihovýchodní Asie či Latinské Ameriky. V oblíbených destinacích, jako je například Thajsko, cestovatelé nezřídka narážejí na nabídky vyfotografování či pomazlení se s divokým zvířetem za peníze. Málokdo z turistů ale tuší, že taková zdánlivě neškodná fotografie podporuje pytláctví a černý trh se zvířaty. Právě ilegální obchod je přitom jednou z hlavních příčin úbytku divokých druhů zvířat na naší planetě.

Kampaň I Am Not Your Toy! (v překladu Nejsem tvoje hračka!) cílí proti využívání především outloňů, ale i dalších divokých zvířat jako domácích mazlíčků či atrakcí a proti jejich popularizaci na internetu a sociálních sítích, která přímo zvyšuje míru pytlačení a rozsah černého trhu s těmito divokými druhy zvířat. “Hlavně kvůli odchytu a nezákonnému obchodování se populace outloňů snížila za posledních 20 let až o třetinu,“ doplnila Iveta Gronská, tisková mluvčí ZOO Olomouc. (Zdroj ZOO Olomouc)

Poslat nový komentář