Ad: Turistů k nám jezdí víc, zdrží se však kratší dobu

Ad: Turistů k nám jezdí víc, zdrží se však kratší dobu

Podle výsledků šetření statistického úřadu přišlo do regionu víc návštěvníků, ale stráví tady v porovnání s loňskem méně času. Ze statistiky bohužel vyplývá, že se nejedná o náhodný jev, jde o nezadržitelný trend. Jak udržet turisty v regionu delší dobu? Co jim můžeme nabídnout?
Prostějovsko má určitě pestrou nabídku. Je však otázkou, jak se dostávají informace o zajímavostech k potencionálním zájemcům. Jak jsou na tom informační centra v Prostějově, Konici, Němčicích nad Hanou, Kostelci na Hané či Plumlově?
Regionální informační centrum (RIC) v Prostějově sídlí v budově zámku. Ten se v letních měsících ukryl pod ochranný plášť kvůli probíhající rekonstrukci. Návštěvník města jen stěží hledá vstup, stojan s označením není z náměstí vidět. Turista získá v RIC standardní informace, nabídka propagačních materiálů není nic moc vzhledem k velikosti města a jeho zajímavostem v okolí. Evidentně chybí spolupráce jak s nejbližšími turisticky atraktivními místy, tak i širším okolím.
V Němčicích nad Hanou a Kostelci na Hané získají návštěvníci informace přímo na radnici, jedná se o propagační materiály pouze o městě samotném. V Plumlově vzniká nové informační středisko přímo na zámku, který je v letní turistické sezóně nejnavštěvovanější lokalitou.
Nejkvalitnější služby a vyčerpávající nabídku najdou návštěvníci v Konici. Městské informační centrum, které je přímo v budově zámku, je skutečně tím, čím má informační středisko být. Konice navázala před několika lety spolupráci s městy Boskovice, Moravská Třebová, Svitavy a Náměšť na Hané. Města uzavřela dohodu o spolupráci v oblasti cestovního ruchu, kultury a sportu. Svým podpisem signatáři ztvrdili, že budou navzájem propagovat aktivity svých partnerů na webových stránkách, což přispěje také k lepší informovanosti lidí v jednotlivých městech a krajích. Jako první zahájila spolupráci právě informační centra jednotlivých měst, což je v Konici evidentní. Nabízí informační a propagační materiály všech partnerských měst, má ucelenou nabídku kulturních i společenských akcí v jednotlivých lokalitách i mimo ně.
Na pomezí Čech a Moravy a krajů Jihomoravského, Olomouckého a Pardubického tak vznikl svazek, který je první vlaštovkou naznačující lepší spolupráci a sblížení lidí.
(jap)

Poslat nový komentář