Magistrát města Prostějova rozšiřuje služby tzv. pojízdného úřadu

Magistrát města Prostějova rozšiřuje služby tzv. pojízdného úřadu
ilustrační foto Magistrát města Prostějova

Ve vybraných agendách mohou klienti, kteří se ze závažných důvodů nemohou dostavit osobně na úřad (ani využít vzdálený elektronický přístup pro své podání), požádat, aby úředníci přijeli za nimi, a přijali jejich podání, či jinak byli nápomocni k vyřešení jejich životní situace. Tato služba je zavedena již od roku 2010.

 

Kteří klienti mohou službu využít? Jedná se o tyto skupiny obyvatel:

a) občané nad 80 let věku, kteří nepobírají příspěvek na mobilitu,

b) občané, jenž jsou umístěni v domově pro seniory, domě s pečovatelskou službou, nemocnici,

c) občané trvale upoutáni na lůžko,

d) občané v tíživé životní situaci,

přitom pro poskytnutí služby stačí splnění pouze jedné z uvedených podmínek.

V jakých agendách lze žádat službu pojízdného úřadu?

 

  • Odbor občanských záležitostí:

1.  ověřování listin (zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování, ve znění pozdějších předpisů,

2. ověřování podpisů (zákon č. 21/2006 Sb., o ověřování, ve znění pozdějších předpisů),

3.  žádost o občanský průkaz a rozvoz vyhotovených občanských průkazů (zákon č. 328/1999 Sb., o občanských průkazech, ve znění pozdějších předpisů).

 

  • Odbor sociálních věcí:

1.  ustanovení zvláštního příjemce důchodu,

2.  řešení otázek bydlení a finančních prostředků.

 

  • Finanční odbor:

1.  poplatek ze psů – splnění ohlašovací povinnosti (přihlášení a odhlášení psa), zřízení platby přes SIPO, výběr poplatku v hotovosti,

2. poplatek za komunální odpad – zřízení platby přes SIPO, výběr poplatku v hotovosti.

 

  • Odbor dopravy:

 

Registr vozidel

1.  vyřazení vozidla z registru,

2.  dočasné vyřazení vozidla z registru (depozit),

3.  registrace vozidla,

4.  odhlášení vozidla na jiného majitele,

5.  změna evidenčních údajů vozidla,

6.  vystavení duplikátů dokladů k vozidlu.

 

Registr řidičů

1.  výměna řidičského průkazu,

2.  vzdání se řidičského oprávnění,

3.  vydání mezinárodního řidičského průkazu,

4.  výdej dat z registru řidičů.

 

Silniční hospodářství

1. povolení zvláštního užívání komunikace (vyhrazené parkování pro ZTP/P, překopy, lešení, umístění kontejnerů atd.).

 

Od 19. června bude možné nově takto vyřídit i agendy, které vyřizuje Odbor obecní živnostenský úřad, a půjde o tyto záležitosti:

 

1. ohlášení živnosti, žádost o koncesi, žádost o zápis do evidence zemědělského podnikatele,

2. změny údajů,

3. přerušení a znovuzahájení provozování živnosti nebo zemědělského podnikání,

4. zrušení živnostenského oprávnění, vyřazení z evidence zemědělského podnikatele,

5. výpis z živnostenského rejstříku.

 

Služby pojízdného úřadu lze objednat telefonicky na bezplatné lince číslo 800 900 001 nebo pak přímo na jednotlivých odborech. (Zdroj Odbor obecní živnostenský úřad)

 

Poslat nový komentář