ilustrační foto
Ve čtvrtek se na kriminalisty obrátila jednatelka olomoucké společnosti s tím, že se stala obětí podvodu. Začátkem týdne přijala upozorňující email s logem banky, u které má firma vedený účet s tím, že z důvodu nepravidelné aktivity došlo k pozastavení účtu. Součástí emailu byl i přiložený odkaz, prostřednictvím kterého mělo dojít ke znovuobnovení účtu a ověření identity. Žena bohužel na odkaz klikla a přes přihlašovací údaje se do internetového bankovnictví přihlásila. Po zjištění, že je vše v pořádku, se z něj během krátké chvíle odhlásila.
V průběhu týdne prováděla z konta různé platby, ale ničeho podezřelého si nevšimla. Ve čtvrtek dopoledne přijala hovor od pracovníka banky, který jí sdělil, že došlo k blokaci firemního účtu a je potřeba vzniklý problém vyřešit na pobočce banky. Zde se dozvěděla, že z účtu odešlo několik desítek plateb v celkové hodnotě téměř 1, 5 milionu korun.