kampaň

Nechmel děti! Ochucené nealko pivo není a nebude limonáda

Foto plakát

„Každé čtvrté dítě pije ochucená nealko piva,” varuje na Radiu Haná známý televizní moderátor Rey Koranteng v kampani Nechmel děti. Upozorňuje na problém zaměňování ochucených nealko piv za limonády a jejich podávání dětem. A kdo říká, no a co? Vždyť je to přece nealko. Mýlí se. A navíc kdo dítěti nealko pivo dovolí nebo podá, vyvolá v něm dojem, že pít pivo je normální už v dětství. A k tomu reálně podává či dovoluje dítěti pít alkohol.

Můžeme se přesvědčovat, jak chceme, ale i v tom nejnealkoholičtějším nealko pivu, alkohol je. Nealko piva mohou podle zákona obsahovat maximálně 0,5 % alkoholu a ta ochucená průměrně obsahují 0,23 % alkoholu. Pokud tak 20kilový školák vypije 0,5l plechovku nealko piva, může mít v těle měřitelný objem alkoholu. A tato podnapilost u něj může vyvolat změny chování či způsobit úraz.

Otestujte, jaký jste řidič. V kampani Agresivita zabíjí

ilustrační foto plakát Agresivita zabíjí

Agresivita za volantem může mít tragické následky, varuje Česká asociace pojišťoven v nové preventivní kampani, na níž spolupracuje Policie ČR a BESIP.

Češi často jezdí rychle, nedodržují bezpečnou vzdálenost a občas ani nedávají přednost tam, kde by měli. Málokdo si ale uvědomuje, že nebezpečné jsou i reakce ostatních řidičů na tyto situace. Sedm z deseti řidičů se alespoň někdy nechá vyprovokovat k agresivní jízdě.

Který sprosťák a rasista "dozdobil" áčka jedné z politických stran?

ilustrační foto

 

Po našem městě se postupně objevují reklamní panely, tzv. áčka a billboardy politických stran, na kterých se nám snaží představit svoje kandidáty a volební programy. 

Naše redakce si všimla, že ve středu po Prostějově rozmístilo svoje áčka i politické hnutí ANO. Již ve čtvrtek a zejména v pátek jsme zaznamenali, že řadu reklamních ploch a jednotlivých kandidátů „dozdobil“ neznámý umělec.